Ağrı Modelleri, Blog

Miyofasyal Ağrı ve Fibromiyaljinin Farklılıkları

Heri iki agri sendromu birbirine benzemekle birlikte ayri birer sendrom olarak degerlendirilmektedir. Miyofasyal agri sendromunda ağrılı nokta ele gelirken, fibromiyalji daha yaygin bir özellik göstermektedir. Miyofasyal agri sendromu daha akut seyrederken fibromiyalji kronik özellik gösterir. Miyofasyal agri sendromunda daha az sayida nokta vardir. Fibromiyaljide ise en az 11 noktanin bulunmasi gerekir. Yorgunluk ve uyku bozuklugu fibromiyaljide daha belirgindir. Bas agrisi fibromiyaljide daha sik görülür. Irritabl kolon yine fibromiyaljide daha siktir.

Görüldüğü üzere bu hastalığın bu bakış açısı ile tanısı oldukça zordur. Bu durumda aynı bakış açısı ile tedavisi de daha zor olacaktır.

Tedavi

Miyofasyal agri sendromu ve fibromiyalji için bir çok tedavi yöntemi denenmekle birlikte hiçbirinin etkinligi tam olarak kanitlanamamistir. Hastanin egitimi ve tetikleyen etkenlerin ortadan kaldirilmasi ilk adim olmalidir. Bunlarin basinda kas rahatlatılması ve uyku bozuklugu gelir.

Derin masaj, yüzeyel isi uygulamasi, sicak kompres, yüksek siddette galvanik stimulasyon ve progresif gevseme, EMG, biofeedback gibi fizik tedavi yöntemleri kısmi ve geçici rahatlamalar sağlayabilir.

Miyofasyal agri sendromu tedavisinde en etkili yöntemlerden bir digeri triger noktaya lokal anestetik enjeksiyonudur. Steroid ( kortizon) eklemeden uygulanmasi  dogru olacaktır.

Medikal tedavide hastaya trisiklik antidepresanlar verilebilir. Amitriptilin ve magnezyumun etkili oldugu durumlar vardir.

Bu tedaviler kısmi rahatlamalar ve geçici çözümler olacaktır. Yapılacak bütünsel değerlendirmelerle rahatsızlıkların temel nedenleri bulunmalıdır. Burada kaslardaki lenfatik drenaj bozuklukları ağrılı tetik noktaları oluşmaktadır. Bunların düzenlemesi gerekmektedir. Bu nedenler saptandıktan sonra bunlara yönelik ağrı tedavileri ile kalıcı ve tam tedavi yolu açılacaktır. Burada uyku bozukluğunun temel nedenlerinden birisi de hormonal disfonksiyonlar olabilir. Bunların trisiklik antidepresanlarla geçiştirilmesi geçici süre olacaktır. İlave edilen hormonal eksen tedavileri hastalığın kalıcı tedavisini sağlayacaktır.

Back to list